Det mange ikke vet, er at Teams også kan brukes til enkel prosjekt- og oppgavehåndtering. Teams er nemlig tett integrert med M365-verktøyene Planner og Projects, og kan også integreres med andre prosjekt- og arbeidsstyringsverktøy som Trello og Asana.
Den største fordelen med Planner er at du får samlet alt i Teams, og slipper å bytte mellom applikasjoner.
Prosjektstyring i Teams med Planner
Planner er et enkelt prosjektstyringsverktøy for oppgavehåndtering og samarbeid. Med Planner kan du blant annet:
- ▪
Opprette oppgaver og underoppgaver
- ▪
Angi start og forfallsdato
- ▪
Tilordne oppgaver
- ▪
Angi hastegrad og fremdrift
- ▪
Se statistikk og status på oppgaver
- ▪
Diskutere og legge ved relevant informasjon, vedlegg og notater til spesifikke oppgaver
Planner er inkludert i Microsoft 365 og er et kostnadseffektivt alternativ for bedrifter med Teams og Microsoft 365.
Sånn legger du til Planner i Teams
Du kan velge mellom å legge til Planner i en kanal eller som en snarvei i sidepanelet i Teams.
Hvis du legger til Planner i sidepanelet får du en samlet oversikt over oppgaver på tvers av planer, kanaler og Outlook. Dette anbefales.
1) Gå inn i en kanal, trykk på + tegnet
2) Velg Planner og skriv inn navnet på planen/prosjektet
3) Herfra kan du legge til oppgaver, delegere og sette forfallsdato
Planner i praksis
I videoen under viser Henrik hvordan Planner fungerer i praksis.
Hvis du har lest dette blogginnlegget anbefaler vi deg å spole frem til 03:13.
Lær mer om prosjektstyring i Teams
I samarbeid med Holte Academy tilbyr vi kurs og opplæring i prosjekstyring i Teams.
Kontakt
Har dere også lyst til å lykkes digitalt? La oss ta en prat!
Veronica Solbak
Markeds- og kommunikasjonsansvarlig