Heroic

Bedre struktur i M365 rigger Heroic for videre suksess

Bedre struktur i M365 rigger Heroic for videre suksess

Verktøy

  • Google Workspace

  • Microsoft 365

  • Intune

  • Blandet miljø (Mac og PC)

Resultat

  • Økt IT-sikkerhet

  • Bedre samhandling og internkommunikasjon

  • Skreddersydd team- og kanalstruktur som underbygger arbeidsprosesser

Bedre struktur i M365 rigger Heroic for videre suksess

Med flere medarbeidere og spillere så Heroic behovet for en bedre IT-rigg som legger til rette for kjerneprosesser, bygger opp støttefunksjoner og sikrer data- og kommunikasjonsflyt.

Heroic er norges ledende e-sportselskap og er i sterk vekst i både medarbeidere, lag og spillere. De kom til oss med et ønske om å bygge struktur og gjøre både administrering av systemer og daglige arbeidsoppgaver enklere og mer effektivt. I tillegg ønsket de bedre kontroll på digitale verdier.

Utgangspunktet var at Heroic jobbet på to separate Google Workspace-plattformer etter et nylig gjennomført oppkjøp. Dokumentbehandlingen var fragmentert uten et bevisst forhold til tilgangsstyring og rettigheter, samt flere overlappende verktøy for kommunikasjon og samarbeid.

Innsikt og behovskartlegging

For å sikre at verktøyvalgene ble begrunnet i bruker- og forretningsbehov, startet vi med en effektiv kartlegging for å bli bedre kjent med organisasjonene, menneskene som jobber der og deres behov. Gjennom workshops ble det tydelig at dagens oppsett i Google Workspace ikke la til rette for arbeidsprosessene.

Sammen landet vi på at verktøyene i Microsoft 365 dekket de grunnleggende behovene for samhandling og kommunikasjon.

Utvikling, oppsett og implementering

Vi bistod i oppsettet og implementering fra A - Å. Da plattformvalget var tatt, startet jobben med å utarbeide en filstruktur som legger til rette for samhandling på tvers av avdelinger og landegrenser, samtidig som IT-sikkerhet og rettighetsstyring ble ivaretatt.

Opplæring, drift og support

Nå administreres maskinene via Intune som gjør on- og offboarding enklere, samt ivaretar ønsket sikkerhetsnivå. Hver ansatt har vært gjennom en personlig opplæring og implementering av systemene og vi har hatt felles workshops for å sikre brukeradopsjon.

Med driftsavtale og jevnlig sparring ser vi frem til et langsiktig partnerskap og gleder oss til å følge veksten for e-sport generelt og Heroic spesielt.

Resulater
  • Økt IT-sikkerhet

  • Bedre samhandling og internkommunikasjon

  • Skreddersydd team- og kanalstruktur som underbygger arbeidsprosesser

  • Full kontroll på maskinvare

  • Strømlinjeformet og effektivisert forretningsprosesser

Om kunden

Heroic ble grunnlagt i 2016 som en utfordrer i den profesjonelle esports -scenen. Siden den gang har de posisjonert seg som et av de beste elitelagene globalt. Heroic ble kjøpt opp av Omaken Sports i februar 2021 og har hovedkontor i Oslo.

La oss ta en prat!

Magnus Mysen Holm

Leder for Digital Workplace

913 97 895

magnus@frend.no