Holzweiler
Holzweiler
Beskrivelse
Nytt CRM på plass hos Holzweiler
Webside
Kontaktperson
Henrik Ruud
Verktøy
HubSpot CRM
HubSpot Service
HubSpot Marketing
WordPress
Centra Ecommerce
MailChimp
Resultat
Økt effektivitet, produktivitet og transparens har forenklet hverdagen for både administrasjon og medarbeidere
Kundedata og kommunikasjon samlet i ett system
Bedre segmenterte e-postkampanjer og personalisert markedsføring
Mer personalisert markedsføring
Holzweiler manglet et skikkelig system for automatisering og personalisering av markedsføringen. Tidligere var dataen og funksjonene spredt mellom flere verktøy og systemer. Dette er nå samlet i en større plattform, noe som skaper helt nye muligheter.
Vi har blant annet jobbet med:
Nyhetsbrev
Datastruktur
Segmentering
Personalisering
Markedsføringsautomatisering
Brukeropplevelse
Måling, analyse og rapportering
↑ Nyhetsbrev i ny drakt på ny plattform
Bedre kundeopplevelser og kundeservice
Holzweiler brukte, som mange andre, Outlook som innboks for kundeservice. Det var ineffektivt og la ikke til rette for verken effektive prosesser, omnikanal kundeservice, tilbakemeldinger fra kunder, chat, chatbot eller helpcenter.
Noe av det vi har implementert og jobbet med:
Omnikanal innboks (e-post, facebook, chat)
Chat
Chatbot
Kundeundersøkelser
Prosessforbedring
Måling, analyse og rapportering
Effektivitet i kundeservice (struktur, organisasjon og teknologi)
Opplæring
↑ Helpcenter enkelt tilgjengelig fra chaten på holzweileroslo.com - dette er også en chatbot
↑ Dedikert Helpcenter-side med svar på typiske problemer og spørsmål, integrert med HubSpot
‘ Frend er en fantastisk samarbeidspartner. Hyggelige folk, som er gode på å veilede og finne best mulig løsning, strukturerte og effektive! ’
Trude Hjelm Ulvesæter, Ecommerce Manager at Holzweiler
– Vi ser allerede god effekt av nye løsninger og ser at vi kan vokse raskt og nå våre mål! Frend har klart å optimalisere og effektivisere måten vi jobber på og dette sparer oss for mye tid som vi kan bruke på å bli enda bedre!
Én plattform
Å samle alt i én plattform har flere fordeler. Blant annet:
360 graders perspektiv på kunden
Kundedata og kommunikasjon samlet på ett sted
Bedre segmentering
Frend har ledet prosessen fra A til Å. Vi begynte med en kartlegging av utfordringer, behov, mål og ambisjoner før vi valgte riktig system. Deretter har vi jobbet med arkitektur, oppsett, migrering, implementering og, like viktig, opplæring og organisasjon.
Vi har så vidt begynt og gleder oss til veien videre!
Resultater
- ▪
Økt effektivitet, produktivitet og transparens har forenklet hverdagen for både administrasjon og medarbeidere
- ▪
Kundedata og kommunikasjon samlet i ett system
- ▪
Bedre segmenterte e-postkampanjer og personalisert markedsføring
- ▪
Tilrettelagt for automatisert markedsføring
- ▪
Bedre kunde- og brukeropplevelser
- ▪
Enklere selvbetjening for kunder gjennom helpcenter og chatbot
- ▪
Økt effektivitet og bedre prosesser for kundeservice-teamet
↑ Henrik fra Frend, Trude fra Holzweiler og Herman fra Frend utenfor Holzweiler sine lokaler på Lysaker
Om kunden
Holzweiler er et norsk motehus, og en familiebedrift grunnlagt i 2012 av Susanne Holzweiler, Andreas Holzweiler og Maria Skappel Holzweiler.
Deres aller første kolleksjon var en rekke silke-skjerf designet i samarbeid med den berømte norske sjablongen og gatekunstneren Martin Whatson. I juli 2014 utvidet Holzweiler kreativiteten til neste nivå og lanserte en Ready-to-Wear-linje for både kvinner og menn.
I dag har Holzweiler vokst til å bli et internasjonalt motehus med egne flagship stores, ledende forhandlere og prestisjetunge varehus over hele verden.
Har dere også lyst til å lykkes digitalt? La oss ta en prat!
Henrik Ruud
Strategisk leder