Holzweiler

Verktøy

  • HubSpot CRM

  • HubSpot Service

  • HubSpot Marketing

  • WordPress

  • Centra eCommerce

Resultat

  • Økt effektivitet, produktivitet og transparens har forenklet hverdagen for både administrasjon og medarbeidere

  • Kundedata og kommunikasjon samlet i ett system

  • Bedre segmenterte e-postkampanjer og personalisert markedsføring

Sammen med Holzweiler har vi implementert HubSpot som et helhetlig CRM for både kundeservice og markedsføring.
Mer personalisert markedsføring

Holzweiler manglet et skikkelig system for automatisering og personalisering av markedsføringen. Tidligere var dataen og funksjonene spredt mellom flere verktøy og systemer. Dette er nå samlet i en større plattform, noe som skaper helt nye muligheter.

Vi har blant annet jobbet med:

  • Nyhetsbrev

  • Datastruktur

  • Segmentering

  • Personalisering

  • Markedsføringsautomatisering

  • Brukeropplevelse

  • Måling, analyse og rapportering

Nyhetsbrev i ny drakt på ny plattform

Bedre kundeopplevelser og kundeservice

Som veldig mange andre brukte Holzweiler Microsoft Outlook som innboks for kundeservice. Det var ineffektivt og la ikke til rette for hverken effektive prosesser, omnikanal kundeservice eller helpcenter.

Noe av det vi har implementert og jobbet med:

  • Omnikanal innboks (e-post, facebook, chat)

  • Chat

  • Chatbot

  • Kundeundersøkelser

  • Prosessforbedring

  • Måling, analyse og rapportering

  • Effektivitet i kundeservice (struktur, organisasjon og teknologi)

  • Opplæring

Helpcenter enkelt tilgjengelig fra chaten på holzweileroslo.com - dette er også en chatbot

‘ Frend er en fantastisk samarbeidspartner. Hyggelige folk, som er gode på å veilede og finne best mulig løsning, strukturerte og effektive!  ’

Trude Hjelm Ulvesæter, Ecommerce Manager at Holzweiler

Å samle alt i én plattform kan ha flere fordeler

Vi snakker ofte om "best of breed"-løsninger og mikrotjenestebaserte arkitekturer. Dette er ofte gode valg for svært ambisiøse selskaper med store volumer og flere ressurser, men ofte er det faktisk best å finne en mellomting.

Fordelene med å samle disse behovene på en plattform er i dette tilfellet:

  • 360 graders perspektiv på kunden

  • All kundekommunikasjon og dialog samlet på ett sted

  • Samlet kundedata gir bedre segmentering og oppfølgning

Frend ledet prosessen fra A til Å

Som med alle våre samarbeid begynte vi med en kartlegging av utfordringer, behov, mål og ambisjoner før vi valgte riktig system. Deretter har vi jobbet med arkitektur, oppsett, migrering, implementering og, like viktig, opplæring og organisasjon.

Henrik fra Frend, Trude fra Holzweiler og Herman fra Frend utenfor Holzweiler sine lokaler på Lysaker

‘ Vi ser allerede god effekt av nye løsninger og ser at vi kan vokse raskt og nå våre mål. ’

Trude Hjelm Ulvesæter, Ecommerce Manager at Holzweiler

Resultater
  • Økt effektivitet, produktivitet og transparens har forenklet hverdagen for både administrasjon og medarbeidere

  • Kundedata og kommunikasjon samlet i ett system

  • Bedre segmenterte e-postkampanjer og personalisert markedsføring

  • Tilrettelagt for automatisert markedsføring

  • Bedre kunde- og brukeropplevelser

  • Enklere selvbetjening for kunder gjennom helpcenter og chatbot

  • Økt effektivitet og bedre prosesser for kundeservice-teamet

Om kunden

Holzweiler er et norsk motehus, og en familiebedrift grunnlagt i 2012 av Susanne Holzweiler, Andreas Holzweiler og Maria Skappel Holzweiler.

Deres aller første kolleksjon var en rekke silke-skjerf designet i samarbeid med den berømte norske sjablongen og gatekunstneren Martin Whatson. I juli 2014 utvidet Holzweiler kreativiteten til neste nivå og lanserte en Ready-to-Wear-linje for både kvinner og menn.

I dag har Holzweiler vokst til å bli et internasjonalt motehus med egne flagship stores, ledende forhandlere og prestisjetunge varehus over hele verden.

La oss ta en prat!

Henrik Ruud

Strategisk leder

920 88 450

henrik@frend.no