Et moderne CRM-system samler og strukturerer kundeinformasjon for marked, salg og service i ett og samme system.
Visste du at CRM er nøkkelen til lojale og fornøyde kunder?
Da har alle oversikt over hvilke leads dere har, hvor de kommer fra, hvor de befinner seg i kundereisen, hva de kjøper og om de er fornøyde eller ikke. Med et CRM som er tilpasset din bedrift får du også verdifull informasjon som kan være forretningskritisk, og som gir mulighet for å optimalisere både kjøpstrakten, selve nettbutikken og kundeopplevelsen. I tillegg kan du bruke informasjonen til å effektivisere og automatisere prosesser.
Velg riktig CRM-system
Det finnes flere hundre CRM-systemer, og vi i Frend har god oversikt over hvilke muligheter og begrensninger de ulike systemene har. Vår klare anbefaling er uansett å ha en tydelig forståelse for hva CRM-systemet skal løse, før vi snakker om teknologien. Derfor starter vi alltid med kartlegging av behov, eksisterende prosesser og teknologi, utfordringer og muligheter.
Vår kompetanse
Et CRM-prosjekt er komplekst, og innebærer alt fra strategisk rådgivning til integrasjonsutvikling, datamigrering og ikke minst opplæring.
‘ Sammen har vi implementert HubSpot som et helhetlig CRM for både kundeservice og markedsføring. Det har gitt svært gode resultater! ’
Trude Hjelm Ulvesæter, Ecommerce Manager i Holzweiler
Vår prosess
Uansett om dere ønsker å utnytte mulighetene i en plattform dere allerede har, eller ønsker hjelp til valg av plattform, så er prosessen ganske lik:
Frendly Workshop: Kartlegging av behov
Forslag til løsning og beskrivelse av prosess
Implementering og etablering av rutiner
Opplæring av alle ansatte
Drift / Support