Oslo-filharmonien
Oslo-filharmonien
Beskrivelse
Sømløs IT-drift og support for Oslo-filharmonien
Webside
Kontaktperson
Magnus Mysen Holm
Verktøy
Microsoft 365
SharePoint
Teams
Resultat
Helhetlig IT-løsning og sikker drift
Siste steg i digital transformasjon
Sømløs drift og support
Sømløs IT-drift og support for Oslo-filharmonien
Oslo Filharmonien trengte en partner på IT-drift. Etter å ha hjulpet Oslo Filharmonien med både Google Workspace og Asana, ble Frend et naturlig valg. Etter å ha gjennomført tre prosjekter sammen tidligere, inkludert et innledende innsiktsprosjekt, hadde vi god forståelse av organisasjonen, strukturen og de digitale behovene.
↑ Vår prosess
Overgang fra eksisterende partnere og løsninger
Første steg i prosjektet var å identifisere hvilke behov for IT-løsninger Filharmonien hadde, slik vi kunne bistå med å gjøre overgangen så smidig som mulig. Denne overgangen kan fort bli tungvint, tidkrevende og kompleks, siden mange er ukjent med hvilken ende man skal begynne i og hva man skal etterspørre. I Frend har vi god erfaring med dette, slik at organisasjonen kun trenger bruke tid på det nødvendige og unngår støy.
Verdien av rutiner og oversikt
I Frend vet vi at organisasjoner er i stadig endring, og dette inkluderer alt fra tekniske behov til endringer i staben. Å sikre full oversikt over tilgjengelig utstyr er derfor viktig. Også for å ha en oversikt over hvor gammelt utstyr de ansatte sitter på for å minimere potensiell nedetid. Mangler organisasjonen denne oversikten ender man fort opp med å gjøre unødvendige innkjøp. Derfor sørger vi for full kontroll på hardware, samt sikrer vi effektiv on- og offboarding av ansatte. Da betaler ikke bedrifter mer enn de må og kanskje enda viktigere: alle har det de trenger, når de trenger det.
Gode rutiner for on-og offboarding er også essensielt av sikkerhetshensyn. Både for å sikre at nytt utstyr settes opp på en måte som tilfredsstiller organisasjonens sikkerhetsnivå, men også for å sørge for at ansatte som forlater organisasjonen ikke beholder tilgang til selskapets data. I Filharmonien jobbet vi tett med ledelsen for å utarbeide rutiner for utstyrsbestilling og on- og offboarding for å sikre dette. Å samarbeide for å utvikle disse rutinene mener vi er viktig, slik at ledelsen er kjent med prosedyren og det er løst på en måte de mener vil fungerer i praksis. I dette tilfellet ble løsningen at Filharmonien fyller ut et skjema ved on- og offboarding eller behov for nytt utstyr — så fikser Frend resten.
Sikkerhet i det store bildet — og i detaljene
Sikkerhet er et svært viktig aspekt av effektiv, bærekraftig og trygg IT-drift. Ofte ser vi at organisasjoner, i en ellers hektisk hverdag, mangler ressurser og tid til å sikre at organisasjonens sikkerhetsnivåer overholdes. Dette kan resultere i at små detaljer overses som over tid utgjør reell risiko.
« Dere er ikke billigst, men desidert best »
Camilla Klevan, daglig leder i Oslo Filharmonien
Som IT-partner sørger vi i Frend for å tilrettelegge for at systemene er satt opp på en måte som minimerer risiko og sikrer data over tid. Hos Filharmonien inkluderer dette blant annet sikring av enheter, rutiner for å opprettholde tilgangsnivåer og trygg lagring av data i sky. I tillegg har vi dedikerte ressurser som monitorerer potensielle trusler, samt kontrollerer at både infrastruktur, enheter og tilgangsnivåer fungerer som de skal og er i tråd med organisasjonens sikkerhetsnivå.
Vi takker Oslo Filharmonien for et godt samarbeid så langt, og gleder oss til fortsettelsen!
Kontakt
Har dere også lyst til å lykkes digitalt? La oss ta en prat!
Magnus Mysen Holm
Leder for Digital Workplace