Camilla Pihl

Camilla Pihl

Beskrivelse

Ny nettbutikk for Camilla Pihl

Område

    Verktøy

    • Centra ecommerce

    • Storyblok

    • Frend Storefront

    • Frend Factory

    • React, Next.js

    • Adyen Payments

    • Vercel

    • Azure

    • Rule

    • MailChimp

    • Dynamics NAV

    Resultat

    • 134% økning i salg kun 4 måneder etter lansering

    • En perfekt balanse mellom merkevarebygging og salg

    • En topp moderne, fremtidsrettet og skalerbar nettbutikk

    • Effektiv administrering av produkter og innhold

    134% økning i salg og bedre kundeopplevelser med ny nettbutikk

    Vi har hjulpet Camilla Pihl Wear med å utvikle deres nye nettbutikk. Den legger til rette for bedre brukeropplevelse og kundereiser, raskere videreutvikling, videre vekst og mer effektive prosesser.

    Camilla Pihl hadde tekniske utfordringer med nettbutikken. I tillegg var det tekniske feil (frontend) som gjorde at brukeropplevelsen ikke stod i stil med Camilla Pihl brandet. Det var med andre ord stort potensiale for forbedringer i brukeropplevelsen.

    Sammen har vi bygget og lansert en ny nettbutikk. Bleed har stått for designet og vi i Frend for ferdigstilling og implementering av design, den tekniske utviklingen og prosjektstyring.

    ‘ Samarbeidet med Frend har vært ryddig, lærerikt og inspirerende. De har kommet med gode råd og løsninger gjennom hele prosessen og resultatet er en nettbutikk vi er utrolig fornøyd med og stolte av. ’

    Therese Bleken Merling, Brand Director

    – Vi gleder oss til å fortsette det gode samarbeidet og videreutvikle nettsiden sammen med Frend i tiden som kommer!

    Den nye løsningen er bygget på Centra ecommerce som er en moderne og fremtidsrettet “headless” plattform som gjør det kostnadseffektivt å videreutvikle, samt enkelt for Camilla Pihl Wear å administrere innhold og produkter på siden. Dette senker kostnadene og øker utviklingshastigheten, som er viktig i en teknologisk verden i rask endring.

    Vi har allerede flere ting på lista for videreutvikling og gleder oss til å se resultatene av den nye nettbutikken og samarbeidet videre.

    Resultater
    • 134% økning i salg kun 4 måneder etter lansering

    • En perfekt balanse mellom merkevarebygging og salg

    • Oppdatert merkevare og nytt design

    • En topp moderne, fremtidsrettet og skalerbar nettbutikk

    • Enklere administrering og effektiviserte prosesser

    • Grunnlag for raskere utvikling

    • Ny leverandør og netthandels-partner

    Vi gleder oss til veien videre!

    Om kunden

    Camilla Pihl er en norsk gründer, influenser og designer som har inspirert og engasjerte gjennom sosiale kanaler, blogg og eget nettmagasin siden 2004. I 2019 lanserte Camilla Pihl Wear sin første kolleksjon, og har siden den gang lansert to hoved-kolleksjoner i året. Merkevaren har som mål å gjenspeile Camilla Pihl, som kombinerer femininitet med edge. Kolleksjonene er klassiske, samtidig som de er moderne og fokuserer på å skape de essensielle basic-klærne som er enkle å bruke. En fellesnevner er at kolleksjonene er tidløse og sofistikerte, og skal passe inn i enhver kvinnes garderobe.

    Relevant innhold

      La oss ta en prat!

      Henrik Ruud

      Strategisk leder

      920 88 450

      henrik@frend.no