Camilla Pihl
Camilla Pihl
Beskrivelse
Ny nettbutikk for Camilla Pihl
Webside
Kontaktperson
Henrik Ruud
Verktøy
Centra ecommerce
Storyblok
Frend Storefront
Frend Factory
React, Next.js
Adyen Payments
Vercel
Azure
Rule
MailChimp
Dynamics NAV
Resultat
134% økning i salg kun 4 måneder etter lansering
En perfekt balanse mellom merkevarebygging og salg
En topp moderne, fremtidsrettet og skalerbar nettbutikk
Effektiv administrering av produkter og innhold
134% økning i salg og bedre kundeopplevelser med ny nettbutikk
Camilla Pihl hadde tekniske utfordringer med nettbutikken. I tillegg var det tekniske feil (frontend) som gjorde at brukeropplevelsen ikke stod i stil med Camilla Pihl brandet. Det var med andre ord stort potensiale for forbedringer i brukeropplevelsen.
Sammen har vi bygget og lansert en ny nettbutikk. Bleed har stått for designet og vi i Frend for ferdigstilling og implementering av design, den tekniske utviklingen og prosjektstyring.
‘ Samarbeidet med Frend har vært ryddig, lærerikt og inspirerende. De har kommet med gode råd og løsninger gjennom hele prosessen og resultatet er en nettbutikk vi er utrolig fornøyd med og stolte av. ’
Therese Bleken Merling, Brand Director
– Vi gleder oss til å fortsette det gode samarbeidet og videreutvikle nettsiden sammen med Frend i tiden som kommer!
Den nye løsningen er bygget på Centra ecommerce som er en moderne og fremtidsrettet “headless” plattform som gjør det kostnadseffektivt å videreutvikle, samt enkelt for Camilla Pihl Wear å administrere innhold og produkter på siden. Dette senker kostnadene og øker utviklingshastigheten, som er viktig i en teknologisk verden i rask endring.
Vi har allerede flere ting på lista for videreutvikling og gleder oss til å se resultatene av den nye nettbutikken og samarbeidet videre.
Resultater
- ▪
134% økning i salg kun 4 måneder etter lansering
- ▪
En perfekt balanse mellom merkevarebygging og salg
- ▪
Oppdatert merkevare og nytt design
- ▪
En topp moderne, fremtidsrettet og skalerbar nettbutikk
- ▪
Enklere administrering og effektiviserte prosesser
- ▪
Grunnlag for raskere utvikling
- ▪
Ny leverandør og netthandels-partner
Vi gleder oss til veien videre!
Om kunden
Camilla Pihl er en norsk gründer, influenser og designer som har inspirert og engasjerte gjennom sosiale kanaler, blogg og eget nettmagasin siden 2004. I 2019 lanserte Camilla Pihl Wear sin første kolleksjon, og har siden den gang lansert to hoved-kolleksjoner i året. Merkevaren har som mål å gjenspeile Camilla Pihl, som kombinerer femininitet med edge. Kolleksjonene er klassiske, samtidig som de er moderne og fokuserer på å skape de essensielle basic-klærne som er enkle å bruke. En fellesnevner er at kolleksjonene er tidløse og sofistikerte, og skal passe inn i enhver kvinnes garderobe.