Frend styrker eCommerce-teamet med UX-kompetanse

Nada Bojic
Publisert:

Vi satser strategisk på eCommerce-design og har nå ansatt vår første interne UX-designer. Dette er et viktig steg for å levere enda bedre, datadrevne eCommerce-løsninger.

Fra analyse hos Elkjøp til kreativ UX hos oss

Sunniva kommer fra rollen som UX-designer i Elkjøp, hvor hun har jobbet tett på både analyse og optimalisering av komplekse brukerreiser. Med en bakgrunn som både psykolog, utvikler og designer, bringer hun med seg en unik kombinasjon av innsikt og erfaring.

– Jeg har fulgt Frend lenge, spesielt fordi jeg brenner for mote og merkevare. Det Frend leverer innen tech og design er utrolig inspirerende. Overgangen føltes helt naturlig. I Frend får jeg kombinere UX med CRO, noe som gir rom for både det kreative og analytiske – et samspill jeg trives veldig godt med, samtidig som jeg får jobbe med merkevarer jeg oppriktig digger,  sier Sunniva Botn Heltne.

– Dette er en stor milepæl for oss. Med Sunniva på laget kan vi tenke enda mer helhetlig rundt design, teknologi og konvertering. Nå styrker vi vår rolle som strategisk digital partner som leverer løsninger som faktisk gir vekst, sier Dennis Nilsson, vår Head of eCommerce.

"Gode eCommerce-opplevelser handler om flyt, tillit og kvalitet. Når vi lykkes med det, styrker vi merkevaren samtidig som vi øker konverteringen."

Sunniva Botn Heltne, UX og CRO-spesialist i Frend

Design som løfter merkevare og konvertering

Vi er allerede kjent som eCommerce-partner for ledende merkevarer som Holzweiler, Amundsen, BLÆST, byTiMo, og Alfa blant mange andre. Nå ønsker vi å løfte eCommerce-design til en egen disiplin, med enda tydeligere fokus på testing, innsikt og konvertering.

Ansettelsen er et viktig steg i retning av å bli en enda mer fullverdig tjenesteleverandør innen eCommerce.

– Design handler ikke bare om det visuelle, men om hvordan teknologi, psykologi og data former brukerreisen. Erfaringen Sunniva tar med seg gjør at vi kan jobbe tettere på kundene våre, teste og justere raskere, og ta bedre beslutninger underveis.  Det gjør oss i stand til å levere mer helhetlige tjenester, med et rendyrket eCom-fokus og 360-forståelse av hele kundereisen, sier Dennis.

Tettere samarbeid med ledende designbyråer

Vi har allerede et tett samarbeid med anerkjente designmiljøer som Bielke&Yang, Barkas og Neue. Den nye UX-rollen blir et viktig bindeledd mellom merkevareidentitet og teknologisk utvikling.

Sunniva blir bindeleddet mellom teknologi og merkevare, slik at designpartnerne våre kan fokusere på merkevarebygging, mens vi sikrer en sømløs digital brukerreise, sier Alex Kylen, Tech Lead i Frend.

Dennis legger til at ansettelsen også handler om å svare på stadig økende forventninger fra markedet:

– Kundene våre ønsker raske, innsiktsbaserte leveranser. Med egen UX-kompetanse tett på både kode og kunde, kan vi levere raskere, smartere og med tydelige resultater på bunnlinjen, og styrke vår rolle som en strategisk, spesialisert eCommerce-partner.

Vi ser frem til å ta eCommerce-opplevelsene til kundene våre opp enda et nivå sammen med Sunniva!

Three people standing against a beige wall, two men in black jackets and a woman in a gray blazer, all smiling at the camera.
Alex Kylen, Sunniva Botn Heltne og Dennis Nilsson

Vil du være med å bygge Norges ledende eCom byrå?

Vi leter etter de beste folka og er spesielt på utkikk etter en rådgiver og leveranseleder, og en Shopify leveranseleder.

  Les mer

Ring en Frend

Dennis Nilsson

Leder for eCommerce

405 69 463

dennis@frend.no