Arkwright

Fra server til sky: Arkwright legger til rette for AI og sømløs samhandling

Fra server til sky: Arkwright legger til rette for AI og sømløs samhandling

Verktøy

  • Microsoft 365

  • Sharepoint

  • Teams

  • Frend Meta

  • Microsoft Copilot

  • Slack

Resultat

  • Bedre søkbarhet

  • Klare for AI

  • Enklere å finne og anvende eksisterende kunnskap

  • Forbedret samarbeid og lagring i skyen

  • Mer effektiv og sømløs arbeidsflyt

  • Bedre tilgjengelighet og integrasjon med andre systemer

Fra server til sky: Arkwright legger til rette for AI og sømløs samhandling

Vi vet alle hvor viktig det er for konsulenter å få mest mulig ut av hver arbeidstime. Arkwright bestemte seg derfor for å organisere og bruke kunnskapen sin mer effektivt, samtidig som de ville utforske hvordan generativ AI kunne bidra til å oppnå dette målet.
Fra gamle mappestrukturer til skybasert effektivitet

Arkwright er et internasjonalt konsulentselskap med nordiske røtter som hjelper private selskaper, investorer, ideelle organisasjoner og oppstartsselskaper med strategi- og rådgivningstjenester.

Selv om de er et ledende konsulentselskap, hadde de også utfordringer med å organisere informasjonen sin på en utdatert server, akkurat som mange andre selskaper. Den gamle måten å lagre filer på gjorde det vanskelig å finne det de trengte og hindret dem i å bruke AI-teknologi. Derfor spurte de Frend om hjelp til å flytte til en skyplattform som ville gjøre det enklere å finne dokumenter og vokse videre. 

– Vi valgte Frend fordi de gikk i dybden på å kartlegge våre behov og raskt kom med gode forslag for å forbedre og forenkle arbeidsflyten vår basert på sin erfaring fra lignende prosesser, sier Kristoffer B. Birkeland, partner i Arkwright Consulting. 

Arkwright hadde utfordringer knyttet til samhandling og produktivitet i Microsoft 365, spesielt SharePoint og Teams.

Vi i Frend har utviklet "365 Huset", som er en beste praksis for Microsoft 365. Dette brukte vi i prosjektet for å definere utfordringer og finne løsninger.

365 Huset

365 Huset beskriver rotårsakene til typiske utfordringer og beste praksis for moderne samhandling og produktivitet i Microsoft 365. Før man går løs på bruk av AI, må man rydde opp i og få ordentlig kontroll på arkitektur, sikkerhet og data.

  Se video om 365 Huset
‘ Med Frend sin hjelp klarte vi endelig å modernisere vår tilnærming til kunnskapsforvaltning og integrere den med fremtidige AI-verktøy.  ’

Kristoffer B. Birkeland, partner i Arkwright Consulting

Effektiv kunnskapsforvaltning

Vi så nøye på hvordan de jobbet og hvilke dokumenter de trengte å ha lett tilgjengelig. Ved å organisere informasjonen bedre i SharePoint og Teams, gjorde vi det lettere for dem å finne det de trengte, jobbe smartere og raskt få tak i viktig kunnskap. Dette gjorde det også mulig for oss å legge til AI-verktøy som Microsoft Copilot, som ytterligere forbedrer arbeidsflyten. Ved å tilby automatisert assistanse og intelligent støtte, blir det lettere å løse vanskelige oppgaver på en smartere måte.

For å optimalisere samhandling og effektiv kunnskapsforvaltning, begynte vi med å forstå hvordan de organiserte filene og samarbeidet på prosjekter, og deretter utviklet vi en løsning som inneholdt prosesskart, en metadatastruktur og nødvendige sikkerhetstiltak.  

Ved hjelp av Frend Meta, en skreddersydd løsning uten behov for koding, lagde vi verktøy for å sortere informasjonen og opprette prosjektrom i SharePoint, Teams og Slack.

Når de starter et nytt prosjekt, hjelper Frend Meta dem med å lage tydelige prosjektpakker hvor alt blir automatisk merket med riktig informasjon. Denne løsningen vil gjøre arbeidsprosessene deres mer effektive, lettere å administrere og føre til mindre rot i prosjektene.

Få bedre struktur, mindre rot og bedre søkbarhet med automatisert SharePoint og Teams.

  Les mer om Frend Meta
‘ Jeg tror vi kommer til å spare mye tid samtidig som vi leverer arbeid av enda høyere kvalitet ’

Kristoffer B. Birkeland, partner i Arkwright Consulting

Rustet for fremtiden

Nå er Arkwright klare for en fremtid hvor de kan jobbe bedre, være innovative og anvende kunnskapen mer effektivt. Med hjelp fra Frend har de ikke bare løst problemene sine nå, men også gjort seg klare til å bruke nye teknologier i framtiden.

– I tillegg til at vi har fått god kontroll på intern data, muliggjør hjelpen vi fikk fra Frend at vi kan ta i bruk mer avanserte verktøy for søking og databehandling. Dette tror vi vil gi oss et betydelig løft fremover, avslutter Kristoffer. 

Fra venstre: Egil Tanem fra Arkwright, Sondre Trodahl og Magnus Mysen Holm fra Frend og Kristoffer Birkeland fra Arkwright

‘ Vi er strålende fornøyde med den jobben Frend har gjort fra A til Å ’

Kristoffer B. Birkeland, partner i Arkwright Consulting

Resultater

  1. Bedre søkbarhet

  2. Klare for AI

  3. Enklere å finne og anvende eksisterende kunnskap

  4. Forbedret samarbeid og lagring i skyen

  5. Mer effektiv og sømløs arbeidsflyt

  6. Bedre tilgjengelighet og integrasjon med andre systemer

Ser dere også muligheter for AI-løsninger?

Let's be Frends!

Magnus Mysen Holm

Leder for Digital Workplace

913 97 895

magnus@frend.no