Sessa Store kom til Frend med et ønske om å forenkle og forbedre kundeopplevelsen på både nett og i butikk. Nå har de fått en moderne Shopify-nettbutikk som effektiviserer driften og styrker merkevaren.
350 % vekst i nyhetsbrevabonnementer på 1 måned
350 % vekst i nyhetsbrevabonnementer på 1 måned
Bremset av gammel teknologi
Sessa Store er en familieeid multibrand-butikk på Sandvika Storsenter, som også driver en egen nettbutikk.
De møtte på flere utfordringer med sin gamle nettbutikk-løsning basert på WordPress og WooCommerce, som gjorde det vanskelig å vokse digitalt:
Treg nettbutikk som påvirket kundeopplevelsen og salget negativt.
Ineffektivt lager- og kassesystem som skapte problemer med håndtering av produkter.
Manglende merkevareidentitet og svak visuell profil.
Mangel på redaksjonell frihet som begrenset muligheten til å tilpasse innhold etter sesongens mote.
Fravær av automatiserte løsninger for logistikk, betaling og nyhetsbrev, som gjorde driften krevende både digitalt og fysisk.
‘ Shopify ga Sessa Store muligheten til å fokusere på det som skaper verdi, istedenfor å trøble med teknologi. ’
Kjetil Lundstein, eCommerce Advisor & Delivery Manager i Frend
En sømløs overgang til Shopify
Vi i Frend anbefalte et plattformskifte til Shopify, med et skreddersydd tema utviklet spesielt for motebransjen. Vi integrerte Front Systems som lager- og kassesystem, som ga Sessa Store full kontroll over lager og produkthåndtering.
Samtidig fikk merkevaren et ansiktsløft med ny logo, fargepalett og visuelle retningslinjer.
Vi integrerte også Vipps og Klarna for rask og enkel checkout, og Posten Bring for automatisk sporings- og etikettbehandling. Mailchimp ble satt opp for å håndtere nyhetsbrev, noe som raskt viste seg å gi resultater.
Kundene har nå en raskere og mer moderne netthandelsopplevelse, og Sessa Store kan administrere hele driften mye mer effektivt.
– Det å hjelpe nye kunder over på Shopify, når de kommer fra utdaterte systemer og løsninger, er en veldig takknemlig prosess. Shopify løser de aller fleste utfordringer og gjør kundene mye mer selvstendige, sier Kjetil Lundstein, eCommerce Advisor & Delivery Manager i Frend.
Resultater:
- ▪
350% økning i nye nyhetsbrevabonnenter
- ▪
50% økning i salg etter 1 måned
- ▪
Effektivisering av lagerstyring med Front Systems
- ▪
Redusert manuell arbeidsmengde
- ▪
Forbedret merkevareopplevelse både digitalt og fysisk
En fleksibel og moderne løsning for å vokse
Tilbakemeldingene fra Sessa Store har vært utelukkende positive. Med den nye Shopify-løsningen har de fått fleksibiliteten og verktøyene de trenger for en effektiv og lønnsom drift, både fysisk og digitalt. Dette gir dem muligheten til å fokusere på vekst og videreutvikling, uten teknologiske begrensninger.
Se opptak fra Shopify-seminar hvor Kjetil forteller om hvordan vi jobber med Shopify og eCommerce.
→ Se video