MISSMAYA

100% økning i omsetning etter én måned med ny nettbutikk

100% økning i omsetning etter én måned med ny nettbutikk

Område

    Verktøy

    • Shopify

    • MailChimp

    Resultat

    • En forbedret kunde-og merkevareopplevelse

    • En effektiv administrering av produkter og innhold

    • 100% økning i omsetning

    • 60% økning i fortjeneste

    100% økning i omsetning etter én måned med ny nettbutikk

    MISSMAYA kom til oss med et ønske om å skape et digitalt univers som ikke bare øker salget på deres egen nettbutikk, men også tiltrekker flere kunder til forhandlerne for å kjøpe produkter fra MISSMAYA. 

    Løsningen ble en en topp moderne Shopify-nettbutikk designet av Barkas og utviklet av Frend. 

    Bare én måned etter lanseringen av deres nye nettbutikk, har MISSMAYA opplevd en økning på 100% i omsetning , og 60% økning i fortjeneste. Det er tall å være stolt av!

    – Vi har tullet på kontoret med at vi venter på en 60% økning i omsetning slik som Frend sa vi skulle få, og de fikk jo mer enn rett! Vi merker også at vi treffer bredere og får nye og yngre kunder som vi ikke klarte å treffe før, sier Ritu Eskeland, daglig leder og designer i MISSMAYA.

    Vi er så glade for at vi tok det riktige valget og valgte Frend. Det er helt fantastisk, og enkelt og trygt, å samarbeide med dem. Det føles nesten som å ha fått en familie til.

    Ritu Eskeland, Daglig leder og designer i MISSMAYA

    En unik merkevareopplevelse

    MISSMAYA har lenge rettet fokuset mot forhandlere. Samtidig har de solgt sine kolleksjoner gjennom en multibrand-nettbutikk ved navn "Sostyle". De opplevde utfordringer knyttet til teknologi, lagerhåndtering, wholesale løsninger og design. De ønsket seg en nettbutikk som gir en bedre kjøpsprosess og kundeopplevelse av merkevaren. Derfor tok de en strategisk beslutning om å satse alt på veksten av sitt eget varemerke. Les mer historien til MISSMAYA her.

    Løsningen ble å lage en moderne nettbutikk med Shopify som balanserer salg, historiefortelling og merkevarebygging. Dette innebar også ny visuell identitet og webdesign.

    ‘ Kunde- og merkevareopplevelsen var den viktigste grunnen til å lage en ny nettbutikk, og den er virkelig på topp nå. Endelig har vi muligheten til å presentere merkevaren vår slik vi har ønsket i så mange år. ’

    Ritu Eskeland, Daglig leder og designer i MISSMAYA

    Fornøyd med Shopify: en brukervennlig og effektiv løsning

    MISSMAYA valgte Shopify fordi de ønsket en enkel nettbutikk som de selv kunne administrere, uten å måtte forholde seg til avanserte løsninger. Det var også viktig for dem at løsningen var rimelig og at de kunne lansere raskt.

    Shopify er en enkel plattform som lar deg opprette og drive din egen nettbutikk uten at det blir for komplisert. Her kan du lese mer om hvorfor Shopify er et godt valg for merkevarer som MISSMAYA, som hovedsakelig opererer i Norge.

    Ritu er veldig fornøyd med valget av Shopify;

    Hvis du liker å ordne ting selv, slik som meg, er Shopify kjempeenkelt og veldig brukervennlig. Nå har vi tilgang på rapporter og systemer som jeg bare kunne drømme om tidligere. Vi har mye mer informasjon å jobbe med når det gjelder å øke salget og følge opp kundene våre. Muligheten til å bruke apper for ekstra funksjonalitet, som for eksempel "Notify me", har vært avgjørende for oss. Å kunne fange opp tidlig at et produkt er populært, og deretter bestille mer av det, er utrolig nyttig. Vi har fått en bedre forståelse av kundene våre og vet mye mer om hva de ønsker og trenger.

    Tidligere gruet Ritu seg til å åpne Macen fordi hun ikke var fornøyd med nettbutikken sin, men nå har det endret seg;

    – Nå klarer jeg nesten ikke å lukke Macen min fordi jeg elsker å jobbe med den nye nettbutikken. Det er et hav av muligheter, og det er så gøy!

    Resultater

    Utover å få en topp moderne nettbutikk med et lekkert design, har MISSMAYA nå opplevd:

    • En forbedret kunde-og merkevareopplevelse

    • En effektiv administrering av produkter og innhold

    • Færre manuelle oppgaver

    • Mer brukervennlige løsninger

    Bare én måned etter lansering ser MISSMAYA følgende resultater i forhold til året før:

    • 100% økning i omsetning

    • 60 % økning i fortjeneste

    – Det er en betydelig forskjell i bruttofortjenesten. Tidligere solgte vi mye med rabatter i den gamle nettbutikken, mens nå selger vi hovedsakelig til full pris, forklarer Ritu.

    Frend og MISSMAYA
    Om kunden:

    Ritu Eskeland, designeren bak MISSMAYA, har hatt en sterk forankring i motebransjen siden barndommen.  Etter 15 år som designer for det familieeide merket Dia Dia, startet hun sammen med broren Vikram Gupta MISSMAYA - et merke dedikert til å skape feminine og elegante hverdagsklær med et unikt preg. Siden den gang har MISSMAYA opplevd en solid vekst og et betydelig oppsving.

    Se opptak fra Shopify-seminar hvor Kjetil går i dybden på hvordan vi utviklet, leverte og forvalter en moderne Shopify nettbutikk for MISSMAYA.

      Se video

    Let's be Frends!

    Kjetil Lundstein

    eCommerce Advisor & Delivery Manager

    984 54 786

    kjetil@frend.no