Da HÉST trengte hjelp til å ta nettbutikken sin til neste nivå, valgte de Frend som partner. Sammen har vi tatt tak i lavthengende frukter, og lagt en plan for å lykkes internasjonalt.
Redesign, CRO og annonsering doblet omsetningen på 4 uker
Redesign, CRO og annonsering doblet omsetningen på 4 uker

Fra hobbyprosjekt til millionsuksess
Det hele startet i 2019, da Anne-Kari Bøhaugen mistet mannen sin, Espen, som også var Märtha Louise sin bestevenn. For å skape noe meningsfylt grunnla hun HÉST sammen med Monica Helen Sundt Utne, inspirert av mottoet: "Det har jeg aldri prøvd før, så jeg er sikker på at jeg klarer det."
De begynte med en enkel Shopify-nettbutikk som de satte opp selv, og et tidlig gjennombrudd kom da Märtha gikk med en HÉST-cardigan på TV, noe som skapte stor oppmerksomhet rundt merkevaren.
Etter dette ble Märtha Louise en del av teamet, og sammen har de på 5 år bygget en bedrift fra 0 til 65 millioner i omsetning.
HÉST kom til oss med behov for å forbedre nettbutikken sin. Sammen la vi en plan for å ta tak i lavthengende frukter, og bygge for fremtiden. Resultatene så langt har overgått alle forventninger.
‘ Samarbeidet med Frend har vært inspirerende og sømløst fra start. De er hands-on i sin tilnærming, og de har allerede bevist at deres kompetanse vil hjelpe HÉST å nå sitt fulle potensiale. ’
Anne-Kari Bøhaugen, daglig leder i HÉST
Dette gjorde vi for HÉST
Sammen med HÉST har vi gjennomført flere tiltak som raskt har gitt umiddelbare og langsiktige resultater:
Redesign og optimalisering: Vi redesignet nettbutikken for å gjøre den mer "on-brand" og forbedret brukeropplevelsen, og Shopify ble videreført.
CRO-optimalisering: Produktsider, sidestruktur og innhold ble forbedret for å øke konvertering uten å gå på akkord med merkevaren.
Søkemotoroptimalisering: Nettbutikken ble søkemotoroptimalisert for bedre synlighet og høyere rangering i organisk søk.
Annonsering: Vi utviklet og implementerte en annonseplan og strategi for Google og Meta, som resulterte i 10x ROAS og dobling av omsetningen på under 4 uker. Nå jobber vi løpende med optimalisering av annonsering.
Ny digital flaggskipsbutikk: For å ta merkevaren til neste nivå og for å lykkes internasjonalt, har vi startet et prosjekt med å bygge en flaggskipsbutikk med HÉST. Bielke & Yang står for design, mens Frend står for teknologi, rådgivning og prosjektledelse.
Vi har også hjulpet til med å:
Forenkle og effektivisere hverdagen med smartere arbeidsflyter
Lage nye retningslinjer for foto og innhold som er mer "on-brand"
Øke kompetansen i hvordan bruke Shopify for å utnytte mulighetene


Resultater
- ▪
103% økning i omsetning
- ▪
10x ROAS
- ▪
Forbedret merkevareopplevelse
- ▪
Forbedret kjøpsopplevelse
- ▪
Mer effektive prosesser
Og vi stopper ikke der. Frend jobber nå to dager i uken med HÉST for å videreutvikle og forbedre nettbutikken og markedsføringen.
Vi ser frem til å fortsette samarbeidet og være med på reisen videre!

